Frånvaroanmälan

Vi använder oss av Skola24, det är en digital plattform som används av skolor, elever och vårdnadshavare för att hantera scheman och frånvaroanmälan.

För att använda Skola24 som vårdnadshavare till gymnasieelever, kan du följa dessa steg:

1. Ha dina inloggningsuppgifter till Skola24 tillgängliga. Har du inga inloggningsuppgifter så skicka ett mail till anna.ruus@huskab.se med Namn, fullständigt personnummer och mobilnummer så kommer du få instruktioner om hur du skapar inloggningsuppgifter.
  2. Logga nu in på Skola24 med ditt användarnamn och lösenord.
  3. För att anmäla sjukfrånvaro, klicka på “Anmäl frånvaro” och följ instruktionerna. Skriv gärna in anledning till frånvaron. T.ex ”Förkyld och feber”. Observera att det endast går att anmäla frånvaro för en dag i taget.
  4. Om ditt barn ska ansöka om ledighet för annat än sjukdom, tandläkare/läkarbesök så görs detta via Ledighetsansökan
  5. För att se ditt barns schema, klicka på “Schema” och välj den dag du vill titta på.
  6. För att se en översikt över ditt barns frånvaro, klicka på “Frånvaro” och välj den period du vill titta på.

Frånvaroanmälan genom att ringa

Frånvaroanmälan kan även göras direkt till Skola24s databas på telefonnummer 0515 – 436 18. Observera att man via databasen endast kan göra en frånvaroanmälan för heldag. För att det ska bli registrerat samma dag som man ringer så måste man ringa innan första lektionen börjar samma dag.

Om du har några frågor eller behöver hjälp med Skola24, kan du kontakta Anna Ruus, 0722-302124 eller anna.ruus@huskab.se