Reparatör/instruktör lantbruksmaskiner

Varaktighet: Tillsvidare

Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Arbetslivserfarenhet (meriterande): Maskinreparatör - 2-4 års erfarenhet

Utbildning (meriterande): Gymnasial utbildning inom Lantbruk, trädgård, skog och fiske

Körkort: B

Hushållningssällskapet Skåne är en medlemsorganisation med ca 7.000 medlemmar. Verksamheten består i huvudsak av fältförsök och rådgivningstjänster inom bygg, växtodling, ekonomi, miljö, ekologiskt lantbruk, husdjur, teknik, hydroteknik, landsbygdsutveckling, mat och hälsa samt trädgård. Till stöd för verksamheten driver Hushållningssällskapet två försöksgårdar samt skogsbruk. Från 2010 driver Hushållningssällskapet även Önnestadsgymnasiet.

Antalet anställda är cirka 55 personer. Önnestadsgymnasiet är belägen 8 km nordväst om Kristianstad. Skolan bedriver bland annat naturbruksutbildning inom gymnasiet med inriktning mot jordbruk, skog, häst, naturvetenskap och djurvård samt Naturvetenskapsprogrammet. Driftsverksamheten omfattar ca 400 ha åker varav 70 ha Kravgodkänt, 65 ha bete, 150 ha skog, 65 mjölkkor, 126 suggor och 35 kravgodkända dikor.

Önnestadsgymnasiet söker nu en reparatör/instruktör till skolans skoljordbruk som är en viktig del av skolans naturbruksutbildning i gymnasieskolan. Tjänsten innefattar reparationsarbete framförallt på våra lantbruksmaskiner men även skogsmaskiner ingår. Du har en gedigen erfarenhet av reparationsarbete och inspireras av att ingå i ett team.

En stor del av ditt arbete kommer vara att instruera elever vilket innebär att vi ställer stor vikt till dina personliga egenskaper.

Löpande rekrytering tillämpas.

Sök tjänsten

Ange referens Reparatör / Instruktör i din ansökan
Maila din ansökan till hans.martinsson@huskab.se

Inte tjänsten just för dig?

Ta en titt på alla våra lediga tjänster!