Daniela, Hästhållning - Hästskötare

Daniela

Jag läser andra året med inriktning häst.

Jag valde denna inriktning för att hästar är mitt största intresse och att jag ville anpassa mina studier till något jag också är intresserad av. Jag ville kombinera praktiskt med det teoretiska och samtidigt utveckla mina kunskaper kring hästhållning.

I grund och botten kommer mitt intresse från min mamma, som också har ett stort intresse för hästar. Jag har gått på ridskola sedan jag var liten och har alltid haft en stor kärlek för djur. När jag köpte min första egna häst visste jag direkt att det var det jag ville hålla på med.

Jag kollade runt på alla ridsportsgymnasium och hittade då Önnestadsgymnasiet. Önnestad låg närmast och då kände jag att det blev perfekt för jag slapp på så vis flytta både mig själv och hästen.

Mitt favoritämne är hästkunskap med Sandra. Sandra är både hård men också väldigt bra på att utmana mig. Det är ett bra tempo som håller mig motiverad och jag lär mig nya saker hela tiden.

Elevreportage