Nilla, Djurvård - Djursjukvård

Nilla

Jag går andra året på djurvårdsutbildningen med NV-fördjupning.

Jag har alltid tyckt om djur och veterinär har varit målet så att kunna välja till nv-fördjupning och fortfarande få läsa djurvård var perfekt istället för att bara läsa vanlig NV.

Intresset har alltid funnits ända sedan jag var barn. Det var och är fortfarande självklart att det är inom naturbruk och djurvård jag vill jobba. Jag älskar det på alla vis!

Vi var på studiebesök här i Önnestad på grundskolan och sen var det en vän till familjen som berättade om NV-fördjupningen som fanns här på Önnestadsgymnasiet och då var valet självklart. Så jag ändrade mitt val från natur till djurvård med fördjupning efter att jag egentligen hade sökt.

Djurens biologi och djursjukvård är ju såklart favoriter, praktiskt blandat med teori. Det är en jättebra utbildning med breda möjligheter och Önnestadsgymnasiet öppnar många dörrar till framtiden och arbetslivet.

Elevreportage