Fanny, Lantbruk - Landbruksdjur

Fanny

Jag går sista året på lantbruksdjurslinjen.

Jag valde naturbruk för att det är en bred utbildning som du lär dig så mycket på och för att du får vänner för livet som brinner för samma sak. Jag valde lantbruksdjur för att jag älskar djur och att få ha lektion nere i stallarna är så lärorikt.

Jag har alltid tyckt om djur men för det mesta de stora djuren så därför var det ett självklart val att välja inriktning ko/gris!

Min syster gick på skolan innan jag började och hon berättade alltid hur kul det var och vilken gemenskap man fick här.

Mitt favoritämne är lantbruksdjur för där får du veta så mycket om djuren och det är mycket praktiskt vilket jag gillar, man får prova på så mycket och det blir inte en heldag med teori vilket är så skönt!

Elevreportage