Emma, Hästhållning - Hästskötare

Emma

Jag går i 3an här på Önnestadsgymnasiet med inriktning hästskötare.

Varför jag valde naturbruk och denna hästinriktningen var för att jag ville fortsätta med de jag älskar mest av allt, vilket är hästar. Jag har även alltid tyckt om naturbruk så tyckte Önnestadsgymnasiet var en bra idé att testa och jag ångrar inget sedan jag började här.

Jag började rida när jag var 5 år och hästar har alltid varit mitt intresse och kommer alltid vara. Så jag har hållit på med hästar nästan hela livet och det tycker jag om extremt mycket och djur överlag ligger mig väldigt nära hjärtat.

Det var faktiskt en annan elev som gick samma linje som jag gör nu som tipsade mig att jag skulle komma på skolans öppna hus och redan första dagen jag gick runt på skolan kände jag att här ska jag vara och här tillhör jag.

Mitt favoritämne är nog ridningen och varför just för att jag lär mig nya saker hela tiden och tycker att det är både roligt och intressant att hålla på med hästarna på skolan. Men jag tycker att djurens biologi är väldigt roligt också.

Elevreportage